Rotary Club Olot - La Garrotxa | Fundació Impulsa – La Garrotxa

Fundació Impulsa – La Garrotxa

Fundació Impulsa. Carles Cuyàs y Jordi Rabat.

Fundació Impulsa – La Garrotxa

El passat dijous dia 17 de gener Club Rotary Olot-La Garrotxa van signar el compromís de patrocinar dos joves estudiants becats per la Fundació Impulsa a la Garrotxa.
La Fundació Impulsa neix de la mà del Club Rotary de Vic fa quatre anys. El curs 2018-19 es posa en marxa la segona edició de les Beques Impulsa a la Garrotxa.

Impulsa és una iniciativa promoguda per entitats públiques privades i socials per ajudar a joves estudiants que demostren capacitat per accedir a una formació de qualitat, per aconseguir una bona formació professional, però mancats de recursos econòmics. Aquests nois són seleccionats, en primer lloc, pels instituts de la zona. La Fundació analitza la documentació aportada pels instituts i selecciona els nois o noies que seran becats.

A la Garrotxa, Impulsa rep el recolzament del Club Rotary Olot-La Garrotxa i aquest curs s’aconseguix atorgar inicialment 19 beques. Finalment seran 17 els joves que aquest any rebran els ajuts per iniciar el cicle formatiu que durarà un mínim de dos anys. Els alumnes becats han rebut un ordinador i una targeta pre-pagament, on se’ls ingressarà cada mes l’import de la beca.

Els alumnes estan sota la tutela d’un supervisor voluntari que cada mes controlarà el Projecte de Mentoria i realitzarà, un qüestionari que serà avaluat per ell. Cada tres mesos aquestes avaluacions seran comunicades pel supervisor a la Fundació Impulsa.

Aquest projectes és interactiu i participen tant empreses, centres educatius i entitats socials. La consolidació del projecte a la Garrotxa ha estat possible per la col·laboració de joves empresaris, El Consell Comarcal de la Garrotxa, els Centres Educatius garrotxins i La Fageda que ha ofert el serveis psicopedagògics de la Cooperativa La Fageda. La formació dels becats no es refereix únicament al camp professional, sinó que es comprometen a fer 25 hores anuals de treball social en una entitat solidària per agrair l’ajuda que han rebut per a la seva formació.

L’abandó de estudiats de formació professional a Catalunya és aproximadament el 50% dels que comencen. En el cas dels becats per la Fundació Impulsa és només del 5%. Carles Cuyàs president de la Fundació Impulsa i Jordi Rabat responsable a la Garrotxa van manifestat el seu agraïment al Club Rotary per la bona sintonia amb el projecte garrotxí. Marc Muntanyà, president del Club Rotary va recordar que el rotarisme és una agrupació de persones compromeses amb les empreses i amb les necessitats de la societat i que la Fundació Impulsa entra de ple en els objectius del Club. Durant varies dècades hem realitzat centenars de col·laboracions a la població i creiem que la millora professional dels joves passa també per l’arrelament de l’ajuda als més necessitats.