Rotary Club Olot - La Garrotxa | Projectes

Projectes

Vehicle adaptat per a la Creu Roja de La Garrotxa

S’ha atorgat un vehicle en benefici de la Creu Roja de La Garrotxa per a finalitats del servei de transport adaptat. Es tracta d’un furgó nou de 9 places, totalment equipat, per ajudar a que les persones amb mobilitat reduïda puguin accedir als centres i serveis que freqüenten habitualment. El vehicle i la seva pertinent adaptació ha costat entre 35.000 i 40.000€. També hi han col·laborat persones a títol individual del Rotary Club. No és la primera vegada que l’entitat fa una aportació a la Creu Roja. De fet, fa 10 anys, ja va contribuir amb l’adquisició d’un altre vehicle, tot i que, aleshores, no el va finançar de manera exclusiva.

Ser gran en dignitat

El dia 10 d’aquest mes de desembre, en un senzill acte celebrat amb ocasió de la reunió setmanal del Rotary Club d’Olot-La Garrotxa, el President de l’entitat, Sr. Josep Viñas va fer lliurament al President de Càritas Garrotxa, Sr. Carles Oller, d’un xec per import 12.105 euros.

La quantitat donada es destinarà al pagament total de dos dels programes que Càritas porta a terme a la nostra comarca, concretament als de Ser gran en dignitat i d’Apadrinar un avi, que tenen com a objectiu pal·liar el sentiment de solitud que pateixen moltes persones grans, sigui en el seu domicili o sigui en centres residencials, i a les quals dotzenes de voluntaris –adults i joves- els acompanyen i conversen amb ells cada setmana.

Rotary Club Olot Garrotxa

Campanya de detecció precoç del càncer de còlon

El Rotary Club Olot-la Garrotxa ha fet entrega aquest matí d’un xec de 55.000 euros per impulsar la campanya de cribratge per la detecció precoç del càncer de còlon a la comarca. Des que va començar la campanya s’han detectat 107 casos de risc.

A la Garrotxa ja hi ha un 57% dels homes i dones entre els 50 i els 69 anys que han participat a la campanya de cribratge per la detecció precoç del càncer de còlon. Aquesta campanya, que gestiona l’Institut de Recerca Biomèdica de Girona, ha estat impulsada gràcies al Rotary Club Olot-la Garrotxa, que avui ha donat un taló de 55.000 euros per dur a terme la prevenció contra el càncer de còlon.

Desfibril·lador pel Club Natació Olot

El Rotary Club d’Olot ha lliurat un desfibril·lador al Club Natació Olot. L’esdeveniment va tenir lloc dijous a la nit al restaurant Font Moixina de la capital de la Garrotxa, on el president dels rotaris, Jordi Teixidor, va lliurar l’aparell al seu homònim del CNO, Gaspar Genis. L’acte va ser complementat per un sopar i una xerrada del cap de cardiologia de l’Hospital Clínic de Barcelona, Josep Brugada.

Brugada va explicar que a països com Estats Units o Alemanya hi ha desfibril·ladors a tots els espais públics. El cardiòleg va explicar les causes de les aturades de cor sobtades, que són la principal causa de la mort a Europa.
Brugada va justificar la importància dels desfibril·ladors, explicant que en tant que s’avisa una ambulància i arriba poden passar uns 10 minuts en els quals la persona afectada pot morir. En canvi amb la presència d’un desfibril·lador l’assistència és immediata.

Segons ell només cal agafar l’aparell i seguir les indicacions ja que el desfibril·lador fins i tot detecta si el cor no batega bé i cal que l’aparell ho corregeixi.

Rotary Club Olot Garrotxa