Rotary Club Olot - La Garrotxa | El Memorial Canadell
108

El Memorial Canadell

El Memorial Josep Canadell, el considerem com a obra social del Club, ja que és un públic reconeixement, a la persona física o entitat, que ha servit a la nostra societat, en qualsevol de les seves facetes, de manera desinteressada.

El Memorial, porta el nom del qui fou el quart president del Club, en Josep Canadell i Salavedra, que malgrat el poc temps que durà el seu mandat, degut al seu malaguanyat traspàs, va pensar d’establir un reconeixement anual a la dona garrotxina, que de manera altruista s’hagués distingit per la seva entrega al proïsme. El Club Rotary Club Olot- La Garrotxa, partint d’aquesta seva idea, va crear un Memorial, que porta el seu nom, i a la vegada va fer-la extensiva a tota persona o entitat, ja que ens fou palès, que a vegades és molt difícil separar les persones, de les entitats, en la que desenvolupen la seva activitat.

Amb aquest raonament, el Club atorga cada any el Memorial Josep Canadell, a persona o entitat que per la seva trajectòria en els últims anys, i atenent a la seva funció social, s’ha fet mereixedor d’aquesta distinció, al criteri del Club, i a proposta majoritària dels seus components.

Com aclariment, en la relació que s’adjunta, hi figuren persones i entitats que han obtingut èxit i renom, en la seva especialitat, ja siguin professionals, artístiques, esportives… Aquest no és el motiu, pels quals els ha distingit el nostre Memorial, sinó que ha estat per la seva vessant o incidència en el bé social, que els ha fet mereixedors del nostre reconeixement.

Llista de premiats

1989
President Joan Tresserras. El primer Memorial Canadell s’atorgà, com estava previst, a una senyora, concretament a la senyora Carme Sala.

1990
President Antoni Pascual. Es pensa que també es pot premiar un home i és premiat el P. Jaume Llagostera.

1991
President Josep Maria Gou. Es considera que també es pot premiar una institució i queda premiat el Centre Catòlic.

1992
President Miquel Rispau. Premiat, Joan Casulà.

1993
President Antoni Garrido. Premiada la comunitat olotina de germanes paules de la Caritat.

1994
President Albert Arqués. Premiat el senyor Lluís Camps (Creu Roja).

1995
President Pere Masmitjà. Premiat el senyor Cristóbal Colón.

1996
President Pere Casadevall. Premiat el Club Natació Olot.

1997
President Tomàs Feliu Bassols. Premiat l’Orfeó Popular Olotí.

1998
President Enric Saurina. Premiada la mare Magdalena Antonijuan (germanes vedrunes de l’Hospital Sant Jaume d’Olot).

1999
President Robert Garrigós. Premiat en Quimet Aulinas, de l’Hospital.

President Santiago Molina. Premiat en Ramon Baranera, de Càritas.

President Joan Nogareda. Premiada la cobla La Principal d’Olot.

President Ignasi Sala. Premiada l’emissora Ràdio Olot.

President Antoni Noguera. Premiat el senyor Jesús Masip.

President Pere Reixach. Premiada l’entitat Amics de l’Alta Garrotxa.

President Enric Espunya. Premiada la senyora Maria del Tura Vila.

President Jordi Mallarach. Premiat el Patronat Joan Sellas Cardelús.

President Jaume Masó. Premiat el Centre Excursionista d’Olot.

President Miquel Callís. Premiat el senyor Josep Murlà.

President Jordi Teixidor. Premiat el Club Ciclista Bas.

2010
President Josep Fuster. Premiat la Comunitat de germanes Vedruna de l’Hospital d’Olot.

President Angel Planella. Premiat el Grup de Pessebristes de Joanetes.

President Lluis Colom. Premiat el senyor Josep Canal i Roquet.

President Carles Clapera. Premiat el senyor Àngel Girona.

President Josep Anglada. Associació de donants de sang de La Garrotxa.

President Ignasi Sala. Premiat l’Esbart Marboleny.

President Josep Viñas. Premiat el Club Patinatge d’Olot.

President Lluís Vilanova. Premiat el senyor Miquel Serrat.

President Joan Guinart. Premi a tots els treballadors de la fundació Integra.

President Marc Montanyà. Premiat Lluís Balcells i Coll.

Total: 31 distincions Memorial Canadell.

31 reconeixements, que hem situat dins de la secció Obra Social del Club.